Wat ik even kwijt wil
Je hebt vaak gebeurtenissen of zaken, waarover je -soms na een nachtje slapen, -soms direct wel even iets op papier wilt zetten.
Ik begrijp niet dat dit kan…
Wat zit hier achter? Hoe kan het dat enkelingen dergelijke praktijken kunnen uitvoeren? Hoe kan het dat iedereen dit toelaat? Waarom protesteren zo weinigen hiertegen? Is het omdat wegkijken zo gemakkelijk is? Is het ‘niet boeiend’ omdat het ‘de ver van mijn bed show’ is? Alles gaat zijn gewone gangetje Wat je ook vindt van … Lees verder
Ik vind het echt jammer…
Het gelijk van de boeren De Europese boeren hebben echt wel een punt. Jarenlang is er door de politiek gelobbyd om meer te produceren, steeds grotere bedrijven te verlangen en zij hebben vele boeren het land uitgejaagd. De doelstellingen meer produceren, efficiëntere methoden en uitwijken naar het buitenland zijn inderdaad een goede zaak om de … Lees verder
Een betere wereld…
… begint niet alleen bij jezelf, maar is eigenlijk ook helemaal niet zo ingewikkeld. Als je per direct duidelijk verbeteringen zou willen bewerkstelligen heb je -als politicus en indirect als democratisch stemmer- zeker al de volgende mogelijkheden: I.v.m. een snelle beëindiging van alle huidige conflicten in de wereld, die uitsluitend kunnen worden opgelost als de … Lees verder
Vrijheid en verantwoordelijkheid
Aan ChatGPT vroeg ik: Vrijheid nemen geeft verantwoordelijkheid. Maak dit in enkele zinnen aan iedereen duidelijk! ChatGPT Vrijheid betekent dat je de keuze hebt om te doen wat je wilt, maar met die vrijheid komt ook verantwoordelijkheid. Als je vrijheid hebt om te kiezen wat je doet, ben je ook verantwoordelijk voor de gevolgen van … Lees verder