’n Leuk, gezond en vredig 2024

Al diverse jaren achtereen hoop ik dat -wereldwijd gezien- het nieuwe jaar stukken beter wordt dan z’n voorganger. Helaas is in deze tendens nog geen enkele vooruitgang te boeken. Sterker nog! In mijn beleving wordt onze biotoop voortdurend risicovoller, vuiler en minder toekomstbestendig. Bekijk het eens vanuit een totaal andere hoek Stel, dat na de … Lees verder

Beseft iedereen zich dit wel?

Worstelt u ook met vragen als: “Wat doen we eigenlijk op deze aarde?” Heeft u ook gezocht naar het ‘waarom’ van de vreselijke dingen, die ons dagelijks in de nieuwsmedia worden voorgeschoteld? De aarde –onze natuurlijke biotoop– heeft het zwaar te verduren. Vervuiling, uitputting, het overvolle heelal van waaruit voortdurend materiaal langs scheert of erger … Lees verder

Alles gaat zijn gangetje

De laatste jaren denk ik -als bijna 76-jarige- anders. De oorlog was voor mij, iets dat mijn ouders hebben meegemaakt. De wereld is geciviliseerd. De ongelijkheid blijft schrikbarend toenemen en lijkt volledig ontembaar. Veiligheid is niet vanzelfsprekend en ook de Vrijheid niet, waaraan we al bijna 80 jaar gewend zijn geraakt. Oorlog Is plotseling zeer … Lees verder

Peacepigeon

Lands in Gaza… and Oecraine… and everywhere… This new kind of drone can solve any confict. If everyone wants it! It can be launched by diplomats, politicians, people who keep thinking clearly, protesters, crowds, even the ruffs! So don’t hesitate…. Do it!!!

Translate »