Hoe gaan we verder?

Het doet me deugd dat dankzij de crisis in de financiële wereld en de spin off naar alle andere sectoren in onze westerse economie de laatste tijd steeds vaker fundamentele vragen worden gesteld.Gelukkig zijn er ook steeds meer mensen die toegeven dat het een en ander goed mis was, en ook nog steeds is! Vandaag … Lees verder

Nog niets geleerd?

Oud admiraal mag topsalaris!Vertrekpremie ABN topman 8 miljoen!De kredietcrisis en alles wat hiermee verband houdt, laat onmiskenbaar zijn sporen eind 2008 na. En wat zien wij in Nederland?Juist ja, bovenstaande twee koppen uit de krant van 31 december!Jan Willem Kelder moet zich echt gaan schamen! En Jan Peter Schmittmann nog meer! In diezelfde krant: Bankiers wisten … Lees verder

Radio’s in de pers

Inmiddels heb ik de plaatselijke dagbladpers op bezoek gehad. IJmuider Courant dinsdag 4 november. RTV-NH heeft een nieuwsitem opgenomen (klik>) Nieuws RTV-NH 6 november 2008 en uitgezonden op de radio en in Van Zuks Dus van RTV-NH werd het item op tv uitgezonden. (klik>) Van Zuks dus 6 november 2008De opgraving van de radio’s heeft dus nogal wat losgemaakt. Ik … Lees verder

De radio’s zijn gevonden!

Tijdens graafwerkzaamheden in mijn tuin ben ik gestuit op de resten van de radio’s (en andere spullen?) die mijn vader tijdens de oorlog had begraven. Mijn broer en ik wisten wel dat hij dat had gedaan, maar mijn vader weigerde consequent te vertellen waar. Wij vonden het wel spannend toen wij jong waren en hebben … Lees verder

Vertrouwen

Ik hoor het minister Bos net zeggen:”Ons financiële systeem is gebaseerd op vertrouwen.” Welk vertrouwen? Het vertrouwen in degene die ook een nog hoger rendement van zijn investering wil? Het vertrouwen in de topmanagers? Het vertrouwen in de politiek, die de belastingbetalers wil laten opdraaien voor wanbeleid en onverantwoordelijk maatschappelijk gedrag? Het vertrouwen in bijvoorbeeld … Lees verder

Translate »