Vluchtelingen – Vrijheid – Verantwoordelijkheid

Rate This Vanmorgen op moederdag weer een tv-uitzending over de Stichting Vluchteling gezien. Reddeloze moeders, apathische moeders, uitzichtloze moeders. Tientallen, honderden, duizenden, miljoenen(?) Hoe zit dat nu eigenlijk? Hoe kan dit nu eigenlijk? De wereld staat 71 jaar na de Tweede Wereldoorlog nog steeds in brand. Rijken worden steeds rijker! Er zijn een record aantal miljardairs bijgekomen! … Lees verder

Het allerbelangrijkst!

is dat mensen hoop blijven houden op een betere toekomst. Als lid van de na-oorlogse generatie heb ik een roerige periode meegemaakt: Opbouw; koude oorlog; wapenwedloop; vredesbeweging; demonstraties; emancipatiestrijd; solidariteit; explosies van creativiteit op allerlei gebied en voortdurende discussies met conservatieve krachten en machten met een massale weerstand tegen veranderingen. Tot in de 80-er jaren … Lees verder

Ik bekijk nu 2Doc via de NPO-app

Hoe ‘ontwikkelde’ landen Soedan volledig ‘uitbuiten’ en ‘leegzuigen’, zonder enig medelijden met of compensatie voor de lokale bevolking! S C H A N D A L I G ! Dit zou iets moeten zijn waarvoor politici de benen uit de kont moesten lopen! In plaats van geografische rechtenbeperking voor informatie! De ‘onmacht’ van de VN … Lees verder

Translate »