Zijn we het ècht zat?
Komt het er in 2025 nog van, dat wereldwijd voldoende(?) mensen de straat op gaan om te demonstreren voor Vrede? Dat eindelijk doordringt dat oorlog geen oplossing is en NOOIT is geweest of zal kunnen zijn!
Kunnen wij -de zwijgende, maar wel ongeruste meerderheid- nu ècht niets doen vanaf de zijlijn?
Komt het er in 2025 nog van, dat wereldwijd voldoende(?) mensen de straat op gaan om te demonstreren voor Vrede? Dat eindelijk doordringt dat oorlog geen oplossing is en NOOIT is geweest of zal kunnen zijn!
Ik begrijp de huidige toestand in de wereld niet meer helemaal. ‘De meeste mensen deugen’, wordt gezegd (Zie de bestseller uit 2019 van Rutger Bregman). Als ik dit ook zeg, moet ik me direct verdedigen tegenover degene(n) waarmee ik in gesprek ben: “In welke wereld leef jij?”, “Droom rustig verder”, “Ja, dat kun je om … Lees verder
Een oproep tot wereldwijde morele ontwaking en geweldloze rechtvaardigheid Onze overtuiging Wij geloven dat de meeste mensen deugen. Maar de loop van de wereldgeschiedenis wordt te vaak bepaald door een minderheid van agressoren, leugenverspreiders en egoïsten. Zij voeren de regie over de goedwillende meerderheid. Dit manifest is een oproep om het moreel reveille te laten … Lees verder
Als ik het nieuws in de media bekijk bekruipt mij het machteloze gevoel dat het met de mensheid op deze wereld niet de goede kant uit gaat. – De wapenwedloop is in versterkte hevigheid terug. – Dreigementen, bombardementen en raketaanvallen over en weer. – Strijdende partijen, die beide claimen dat de ander de oorzaak is … Lees verder
Ik ben er van overtuigd, dat de bevolking van Gaza, de inwoners van Oekraïne en al de overige slachtoffers van geweld. Ook zij die nooit anders hebben meegemaakt dan problemen, onrecht, uitbuiting, vernedering en het gevoel van in de steek gelaten zijn, de ‘redders’ van de mensheid zullen worden Wat een krachtige en hoopvolle boodschap! … Lees verder