Don Quijote

Marianne, al meer dan 40 jaar mijn echtgenote, noemt mij al jaren een Don Quijote. Nu ik het laatste boek van Rutger Bregman: ‘Morele Ambitie‘ aan het lezen ben, heb hier steeds minder moeite mee. Het komt doordat ik (omdat ik een waterman ben?) mijn leven lang al vol plannen zit. Plannen, die slechts zelden … Lees verder

Ik begrijp niet dat dit kan…

Wat zit hier achter? Hoe kan het dat enkelingen dergelijke praktijken kunnen uitvoeren? Hoe kan het dat iedereen dit toelaat? Waarom protesteren zo weinigen hiertegen? Is het omdat wegkijken zo gemakkelijk is? Is het ‘niet boeiend’ omdat het ‘de ver van mijn bed show’ is? Alles gaat zijn gewone gangetje Wat je ook vindt van … Lees verder

Draag het Ban de Bom teken!

https://chat.openai.com/share/45decd66-9939-4598-8e35-7f14f2e0ae76 De actuele gebeurtenissen: de internationale spanningen over nucleaire kwesties; de modernisering van nucleaire arsenalen en het weer oplaaien van de wapenwedloop en het openlijk dreiging met het inzetten van kernwapens door wereldleiders noodzaakt blijkbaar nog relatief weinigen tot een openlijke afkeuring van deze tendens. Dit in tegenstelling tot de laatste helft van de vorige … Lees verder

Translate »